Värmen

Publicerat den 2019-09-26 klockan 21:07:50 i kategorin Allmänt, Bulgarien2019,

Värmen som var, blev till ösregn i 2,5 dygn för ett avslut med värme igen. Att resa i mitten på september till Bulgarien e lite som rysk roulett. Man vet inte riktigt vad man får serverat. Värme. Regn. Kalla kvällar.

För mig blev det kalla kvällar. Regn. Sol. Värme.
Men - plöjt 9 ljudböcker, umgåtts med mig själv, mött en goo tjej från Göteborg som också reste själv. Klagar inte på resemålet. Men. Kan nog klaga på hemresan!!

Bussen hämtade oss vid 18:30. Flyget skulle gå 21:10. Flyget gick 5:30 på morgonen...! Att försöka sova på golvet på en flygplats är näst intill omöjligt. Umgicks med tösen från Göteborg, lyssnade på ännufler böcker. Kollade ännu fler serier. Ihopp om att somna på flyget. Men inte. Det blev till att dygna i stället.... lite för gammal för att dygna!

Hem kom jag iallafall. Och i skrivandets stund känns det som om det var 5 månader som man var utomlands... man vill bara tillbaka. Nu blir det mörkt. Blött. Kallt. Skrapa bilrutor. Hua!

Här igen

Publicerat den 2019-09-16 klockan 18:58:54 i kategorin Allmänt, Bulgarien2019,

Så var man här igen. Förra året med son, kompis och kompis mamma. Detta år själv. Helt själv. För att andas, läsa böcker, sova o bara vara. Bulgarien, Sunny Beach. Många rynkar på näsan över resemålet. En annan tänker ekonomiskt. E ju sanslöst billigt med både resa och levene.  All inclusive och jag slipper tänka över huvudtaget.

Jag frågade Elias om han ville vara med men fick ett högt nej. "Du badar ju aldrig" fick jag som svar.
Elias är som en fisk i vattnet, jag kan bada i max 10 minuter innan jag är en isbit. Jag är nog inte bästa resesällskapet :)
Så. Jag åkte. Själv.

Än så länge helt underbart. Plöjt 2 böcker, halvgod mat och mycket sömn. Värme.

Dopdag

Publicerat den 2019-09-04 klockan 22:22:44 i kategorin Allmänt, Lilleman,

Idag är det dopdag för min förstfödda. 2011-09-04 befann vi oss i Strömstad kyrka med släkt vänner och gudföräldrar. En lång härlig helg att för alltid minnas!

Ninni - NINNZAN.SE
Läs mer...

Du har nu hamnat hos en som heter Ninni.

Ninni arbetar just nu 100% inom ekonomi och har den stora turen att arbeta i samma ort som hon bor i.

Ninnis barn är födda 2011 och 2014.

Ninni bor söder om huvudstaden i ett radhus tillsammans med sina barn.