Dagarna som försvann

Publicerat den 2016-09-17 klockan 20:38:37 i kategorin Allmänt, Skiathos2016,

Jaa, dagarna på Skiathos rullade vidare. Vädret blev bättre och bad i massor. Av värme blir jag både lycklig men även väldigt trött, därav försvann uppdateringen något. I skrivandets stund sitter jag hemma i Sverige igen, träffat älskade Noel, nyduschad och nedsjunken i soffan.
Ska försöka summera det sista från den härliga resan, så här kommer måndag, tisdag och onsdag

Måndag
Denna dagen åkte vi till vår nya favvis Troulos. Äntligen fick vi en hel dag med nästan endast värme och sol!
Kvällen bjöd oss på Lyhnari - också vår favorit resturang som man bör besöka om man åker till Skiathos. Mycket mycket god mat och trevligt par som äger denna resturang.

Tisdag
Denna dag tittade vi ner på strand nummer 16: paraskevi. Jag och Sabina besökte denna strand 2015 men vi vände när vi kom ned då den inte alls tilltalade oss. Jag gav den nu en ny chans. Vi vandrade lite mer åt vänster direkt då vi kom ned till stranden och det var ju inget fel på denna strand! Hur fin som helst. Det enda som störde mig var att det började regna... först mulet från det vi kom fram på stranden och sedan då regn.. Vi packade snabbt ihop och begav oss mot hotellet och poolen istället, då hade nämligen solen valt att kika fram.

På kvällen vandrade vi runt i de små gränderna, och middag valde vi att äta nere i hamnen. Jag valde i vanlig ordning moussaka, och denna kväll tog vi även efterrätt. Sedan rullade vi bokstavligen hemåt.

Onsdag, återigen favoriten.
Denna middag testade jag och Joakim mixed grill for two. Så mycket gott kött!!