Eric Saade

Publicerat den 2010-07-31 klockan 19:35:38 i kategorin manniskor,

Nikon D60 + Sigma 70-300/4,0-5,6 DG Macro

Eric Saade, Allsång på Skansen.

Skansen

Publicerat den 2010-07-31 klockan 14:11:26 i kategorin djur,

Ett par bilder från Skansen
Juli 2010

Freedom

Publicerat den 2010-07-31 klockan 10:42:37 i kategorin blommor,

Frihet i 48 timmar är ingenting jag klagar över. Jag kanske kan gnälla lite över att helgen borde innefatta flera dagar, men jag tror inte att ett förslag till regeringen tas upp gällande 3-4 dagars helg...

Idag blir det inte mycket. Sitter och funderar på om jag ska dra mig in mot stan för att fotografera Pridetåget, men mitt ork i kroppen är som en 89 årings ork just nu. Jag är dock inte 89 år gammal, och jag har heller inte gjort någonting för att förtjäna denna trötthet, förutom en god natts sömn.

Mja.
Funderar på'tt

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
så ser man allt med lite andra ögon

YAY

Publicerat den 2010-07-30 klockan 21:24:00 i kategorin annat,

Nytt tillskott i familjen.
Dags att börja försöka förstå sig på denna telefon då... Kommer att ta sin lilla tid, jag är inte så hightech.

WHAT

Publicerat den 2010-07-29 klockan 21:16:46 i kategorin djur,

Midsommar, Strömstad.
När jag och mamma sitter ute och solar så dyker denna äckliga varelse upp.
Jag har inte en aning om vad det är för något, så om du vet - skriv det då gärna ^^,

Ser ut som en humla med en fjärilskropp, större vingar och helt ärligt: den ser ut som en uggla i nyllet?

Blä

Publicerat den 2010-07-29 klockan 18:37:00 i kategorin annat,

Okej om det regnar, men blixt och dunder är jag inget direkt fan av. Det får gärna avsluta snarast. Inte nog med att man vaknade mitt i natten av allt dundrande - det ska liksom bara fortsätta.

Denna morgon bjöd på brutal huvudvärk. En huvudvärk som konstant påminner en om att man borde dricka mera vatten. En tryckande huvudvärk som bara ligger där och småbråkar med mig, istället för att bryta ut totalt och låta mig få migrän för att därefter spy och däcka i säng. Nej, nej. Den ska bara störa mig. Konstant.

Dagen har ialla fall passerat vilket är skönt. Det är trots allt torsdag - endast en dag kvar tills ett par timmars frihet.

Metro

Publicerat den 2010-07-27 klockan 20:11:37 i kategorin stadsbilder,

Frankrike, Paris
2007

Yonge-Da-Chef

Publicerat den 2010-07-26 klockan 18:40:25 i kategorin landskap,

Yonge har klarat den stora bedriften i att laga middag idag. Helt otroligt!
Om jag ska vara helt ärlig så var det varuprover från hans jobb i form av riktigt fin skinka samt rostbiff. Till detta gick han och köpte potatissallad, men ändå - middagen stod på bordet!
10p!

Tällberg, Siljan
Maj 2009

Tällberg, Siljan: Oktober 2008

Tällberg, Siljan: Maj 2009

Sweden vs Germany

Publicerat den 2010-07-26 klockan 18:32:53 i kategorin ENC,

Igår spelades semifinalen av årets upplaga av ENC. Sverige mot Tyskland.
Det gick inte vår väg..

Totalt tre kartor spelades, varav vi vann den ena. Därmed går vi inte vidare till final i Tyskland..
Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag att vi hade en ganska säkrad finalplats, men ikket.
Jag kan klaga på allt från en dålig dag till kass server men det hjälper oss ändå inte vidare. Det räcker liksom inte med att två storspelar ala zAAz und inzane.

ZzZ...

Sweden: IpSa . Miranda . Ninnzan . zAAz . inzane
Germany: angel.th . antonia . beyoNd . kathi . n i c i

Need it

Publicerat den 2010-07-25 klockan 00:08:55 i kategorin djur,

För första gången i historian så älskar jag regnet. För det första så sitter jag inne och tar inte skada av det, och för det andra så behövde vår gräsmatta detta.
Vi har knappt vattnat gräset vilket har resulterat i totaltorka. Yonge hade bunkrat upp med slang, vattenspridare och andra tillbehör för att kunna vattna gräset, men det här med rätt nyckel till kranen var dock ett stort problem. Tredje gången gillt så köpte vi rätt nyckel!

Dags att hälsa på sängen
Heipa :)

Frankrike, Paris

Publicerat den 2010-07-25 klockan 00:04:12 i kategorin gamingresor,

Allt om vår resa till Frankrikes huvudstad finns att läsa här

Paris, Frankrike

Publicerat den 2010-07-24 klockan 13:02:50 i kategorin ESWC2010,

Frankrike
Paris 2010
30:e juni - 4:e juli

Therese anlände Flempan under tisdagskvällen. Vi hann inte med så mycket förutom en brontogenomgång med passi0n som vi ringt in dagen innan och frågat om hon kunde ställa upp vid ESWC 2010.
Min väska packades under resdagen - som alltid. Jag förstår inte varför man ska hålla på med packning flera dagar innan avresedatum då man säkerligen kommer att börja gräva i väskan under dessa dagar, och därmed glömma bort att lägga tillbaka prylen man just grävt fram.
Det enda viktiga är dessutom de "tre P:na" ala finnestuk; Pengar Pass Piljetter, och just för stunden hade jag endast ett stycke av dessa 3P: Pass. Pengar fixades på Centralstationen och piljetterna hade Frida koll på.

Vi drog oss in mot centralen där vi mötte upp Jenny. Vi startade resan med en MAX-burgare, för att därefter ta Arlanda Express mot flygplatsen. Väl framme mötte vi upp Frida som suttit där lite väl länge i sin ensamhet. Vi andra hade failat i tidsplanen...
Elin åkte lyxbil med Stoffe och Mirre, och därmed var laget fulltaligt.
Resan ner till Paris gick smidigt, men därefter föll allt. Vi gick på nitlotten att hoppa in i en taxi med förbestämd valör och ej taxameter. Detta kostade oss 100 Euro. När vi väl var framme vid det hotell vi fått information om att åka till, så visste dom inte vad vi pratade om. Vi fick hjälp att åka till det hotellet där alla gamers skulle bo på. Taxichaffuören var glad över detta då han drog ytterligare 30 Euro från vår kassa - på 5 minuters bilfärd. Dessutom var det fel hotell. På detta hotell bodde gamers visserligen, men vi stod inte på listan. En snäll snubbe i ESWC bil körde oss tillbaka till hotell nummer 1 där nu information fanns att nå. 3 timmar senare kunde vi ställa in våra väskor på rätt hotell, måttligt trötta.

Vårat hotell, Magic Cirkus. Jag som verkligen älskar clowner....

Torsdag 1:a juli
Information om spelarbyte hade inte nått fram till ESWC och därmed behövde vi ordna med
Jenny's passerkort. Detta gick dock smidigare än tänkt och vi smidde planer för Disneyland.
Vårt hotell låg inne i Disney området, så med en cirka 10 minuters varm bussresa inom detta
område så stod vi utanför Disney's grindar.

Ett inträde på Disneyland kostar 53euro. Inte direkt ett belopp jag hade räknat med. Jag
funderade lite snabbt på hur många besökare detta land kan ha per år, och undrar hur mycket
pengar dem drar in. Anyway - vi var inne!

Denna dagen kan ha varit den varmaste dagen jag har varit med om. Någonsin. Vi vandrade
omkring inne på Disneyland i bara några timmar. Svetten rann och vi drack vattenflaska efter
vattenflaska. Ingenting verkade hjälpa... Jag blir en väldigt trevlig människa när jag är svettig,
varm och hungrig! Mycket trevlig är jag då! Frida såg ialla fall att se till att jag fick mat i magen
för att minska min supertrevlighet en aning, och vi satte oss på något snabbmatsfik inne på
landet. Det blev pommes med kyckling för min del. Den satt där den skulle.

It's a small world
Den enda attraktionen vi åkte...! WOHO

Väl framme på hotellet igen blev det en lång och välbehövlig kalldusch. Vi satte oss vid
uteserveringen för att invänta Tore och Marcus som åkt bil från Sverige till Frankrike. Dom
lyckades tajma in den dagliga rushen och hamnade i en kö som heter duga.
När de väl kom fram så blev det Pizza, för att sedan hälsa på John Blund.

Fredag 2:a juli
Vi anlände till eventet vid 9-tiden för att rigga upp vårt gaminggear. Vårat första motstånd skulle bli de franska tjejerna från Burning - Ett lag vi online både förlorat mot och vunnit mot. Det är alltid mycket jämt när vi kör mot dessa tjejer, och vi trodde att just denna match skulle vara den absolut viktigaste matchen i vår grupp. Vi
räknade med SK-Ladies som gruppvinnare, därefter var vi tvungna att ta 2:a placeringen i gruppen.
Det blev inte direkt som vi trodde angående Burning matchen. Vi totalt körde över dessa tjejer med
hela 23:07 till vår fördel. Därefter väntade SK-matchen där vi åkte på storstryk. Vår sista match var
mot de polska tjejerna i Universal Soliders. Vi trodde att vi kunde ta det lugnt denna match, men ikke.
Dom gick och vann med 18:12 och därmed var vi ute ur ESWC 2010. Trodde vi!

Vi packade ihop vårt gamingutstyr och ställde oss utanför för att sura. Marcus och Frida stannade
kvar inne en sväng för att sedan komma ut till oss där vi stod och hängde läpp. Vi var vidare på
rundskillnad. Jag vägrade tro att detta var sant, jag var tvungen att se de nya grupperna inför
slutspelet släppas innan jag vågade tro det. Min huvudräkning med plus och minus gav mig ingen
fördel när jag själv skulle försöka räkna ut rundskillnader hit och dit, så jag fick bara vänta.
Det var sant ^^,

Gruppspel 2 släpptes senare på eftermiddagen. Den första matchen i gruppspel 2 skulle spelas
redan denna dag - vår första match blev mot de franska tjejerna Millenium, fd. BTB.
Detta skulle ske på sceen, så vi fick ta vårt pick och pack, hoppa in i en bil för att åka mot
eventsceenen.

Matchen blev till motståndets fördel, och därmed var dagens matcher avklarade. De två sista
matcherna i gruppspel 2 spelades kommande dag.
Vi åt en god och välbehövlig middag på en resturang som kom att bli vårt stammställe. Jag har för
mig att resturangen hette The Djungle, och det var minst sagt en djungel. Växter, djurläten,
blixtrar som satte igång och dundra lite då då, samt elefanter som skrämde livet ur mig första
gången dem började röra på sig.. God mat var det dock. Helt klart värt att sitta i djungeln för
en god och fräsch burgare.

Längre intervju med Elin och Jenny:

Lördag 3:e juli
Denna dagen gav oss en vinst och en förlust, och vi slutade därmed på en 5:e-8:e placering vid
årets ESWC. Vi nådde vår målplacering som vi satt upp med tanke på omständigheterna, och
det var skönt att det klarades av.

Vi åt en snabb lunch efter vårat spel, för att därefter kolla på semifinalerna. Fnatic vs Millenium
samt SK vs mousesports. Väntat blev SK vs Fnatic i finalen, och denna missade vi att se på
grund av sightseeing i Paris Town.

Disney Village by night

Söndag 4:e juli

Trött, tröttare och tröttast.
Det var svårt att ta sig upp denna morgon vill jag lova.. Nästan hela gänget tog ett hyffsat tidigt
tåg in mot Paris stad. Jag trodde att denna tågresa skulle ta en kvart eller något, men det slutade
på en timmes tågfärd. Tågen i Frankrike är dessutom mycket varma. Alltså en mycket svettig resa...

Vårat mål var att hinna se Eiffeltornet samt Triumfbågen. Detta skulle göras på under tre timmar
då Marcus och Tores resa med bil till Sverige skulle starta på eftermiddagen, samt att vårat plan
skulle gå 19:30.
Mission complete!

Vi åkte tyvärr aldrig upp i Eiffel då kön var något av det värsta jag har sett. Jag kan inte minnas
denna kö varken år 2006 eller 2007 när vi var på plats. Närmast ingångarna är det kringel-krangel
kö, denna kön gick sedan vidare ut under själva tornet i en lång korv som aldrig tog slut. Köernas
fyra uppgångar gick in i varandra och vi gav upp. Vi skulle aldrig hinna då jag kan tippa på att kön
skulle ta en 5-6 timmar. Tråkigt :(
Vi tåg den roliga tågresan tillbaka till hotellet igen för att snabbt packa ihop våra saker och kasta oss
in i taxin för att åka mot flygplatsen.

Resan hem gick smidigt och väl framme väntade Yonge, Mirre, Stoffe och Emilia. Att komma hem
igen var mer än skönt. Det är alltid roligt att vara på resande fot, men det tar musten och kraften
ur en.

Ninnzan .  ping . lillsan . skogshuggarn . passi0n . macze . nypon
Stitch
Vissa bilder från: esportsfrance.com, hltv.org samt fesport.com

Skev

Publicerat den 2010-07-22 klockan 18:57:51 i kategorin landskap,

Jag vet inte riktigt hur denna snickare har tänkt, men jag tycker att det ser en aning svårt ut att lägga till vid denna brygga. Bilderna är tagna i Strömstad, Nötholmen där jag och mor min tog en promenad på midsommarafton.

Tycker bryggan är söt på någe vis :)

Smidigt

Publicerat den 2010-07-20 klockan 19:22:22 i kategorin Allmänt,

Tur man har en karl som kan hämta mig vid diverse pendeltågsstationer då SL inte behagar att varken köra deras tåg i tid eller ända fram till ens privata slutstation.

Upprepning

Publicerat den 2010-07-20 klockan 08:01:01 i kategorin manniskor,

Jag är inne på vecka två på arbetet efter min semester, och jag måste säga att det känns tungt. Mycket tungt. Varje morgon är en fight. Alarmet på mobilen ringer och jag hör det inte, inte ens snoozesignalerna kan väcka mig. Därför har jag varit tvungen att nu ställa min gamla hederliga klockradio som dånar värre än ett brandalarm.
Den får mig att ialla fall dunka till alarmet för avstängning, för att sedan invänta snooze även på denna...

En storstädning ägde rum i helgen, men vi är dock inte färdiga på långa vägar. Yonge tvingade in mig i min garderob för rensning av kläder. Jag påpekade att jag faktiskt nyss gjort detta, men han insisterade. Det hela slutade med en svart sopsäck av kläder som jag kunde rensa bort.
Jag vet dock inte vad jag ska göra med dessa. Antingen blir det Tradera, eller också så skänker jag bort dem till någon insamling. Time will tell.
Jag hittade även min studentkjol. Året jag gick ur skolan var 2004, och storleken på denna kjol var 44. FYRTIOFYRA. Herre min skapare... Det var kul att prova kjolen då den ramlade av lika lätt som jag fick på den.

Njet, dags för ännu en dag @ work.
So long

Schlutt

Publicerat den 2010-07-16 klockan 14:54:56 i kategorin Allmänt,

Den första arbetsveckan efter min semester har nu passerat.
Det har varit sig en minst fyllt händelserik vecka rent generellt kan jag säga.

- Mycket att ta igen och komma ikapp från semesterveckorna, samt korrigera en hel j-vla del.
- SL har bjudit på förseningar varje dag. Detta beror konstigt nog på värmen. Dörrarna öppnas inte längre på pendeltågen utan man måste själv öppna dörrarna, allt för att bevara klimatanläggningens kyla i tågen. Folk fattar inte vad en knapp är
- Under tisdagskvällen åt jag god mat med vänner i sommarens Stockholm. Helt underbart.

HELG

Timon

Publicerat den 2010-07-14 klockan 22:54:39 i kategorin djur,

Surikat, Skansen 2010
Håll muspekaren över bilden för världens finaste fotopose :)

Elgåfossen / Älgafallet

Publicerat den 2010-07-12 klockan 14:38:35 i kategorin vatten,

Lets doris

Publicerat den 2010-07-12 klockan 12:58:07 i kategorin Allmänt,

Ja, det är väl bara att tuta och köra då? Endast 386 mail som inkommit under min semester... great!
Morgonen var värre än värst. Min nya mobil larmade inte, men som tur var hade jag ställt min gamla tele som väckte mig klockan 5.
45 minuters försening med pendeln gjorde min dag.

Grekland på baksidan

Publicerat den 2010-07-11 klockan 11:16:26 i kategorin annat,

Mor min har kämpat med att hitta ett datum då jag och hon skulle kunna ta oss till Grekland. Detta har failat då vi fortfarande befinner oss i Sverige med knappt någon semesterdag kvar att ta ut.
Därför körde vi härom dagen en grekisk dag på baksidan med grekisk sallad, färskt bröd, sol och så klart: Mythos.

Back home

Publicerat den 2010-07-05 klockan 17:00:31 i kategorin ESWC2010,

Då var man hemma på svensk mark igen.
Vi landade runt 22:30 tiden och våra väskor kom först på bandet, tackar Gud för det.
Väl ute på Arlanda väntade Yonge, vår chaffuör samt Mirre, Stoffe och Emilia.

Jag, Frida och Therese åkte hem till oss för en nattsömn. Min bror och hans tjej kom även på natten så det var verkligen fullt hus.
Just nu sitter jag i min ensamhet då alla har rest härifrån.
Bildbomb kommer senare, tills dess låter jag fesport bjuda på några bilder, låter dom även tala för sig själv om hur det gick i turneringen ;D
Vi nådde i alla fall våran målplacering, det var nog det som räknades för oss i slutändan

Ninni - NINNZAN.SE
Läs mer...

Du har nu hamnat hos en som heter Ninni.

Ninni arbetar just nu 100% som mammaledig. Att vara mammaledig är allt annat än att vara ledig. Detta berättar hon ofta om i denna blogg.

Ninnis barn är födda 2011 och 2014.

Ninni bor söder om huvudstaden i ett radhus tillsammans med barnen och sambon.